Diskusní fórum STAG LPG/CNG
Vítejte na diskuzním fórum LPG a CNG, kde se prioritně zabýváme značkou STAG, která je jedničkou ve svém oboru, což jsou LPG a CNG zařízení. Můžete se zde ptát na přestavby, montáže, revize, servisy LPG a CNG zařízení. Samozřejmě rádi odpovíme i na všechny otázky okolo plynu (gas) jako je například problematika ochrany ventilů, pojištění LPG a CNG, atd.. Prioritně však budeme odpovídat na dotazy týkající se značky STAG.
+ Nový dotaz
16.1.2025 20:39:53
Jméno:
Petr Předmět:
Přepínání z LPG na benzín při zátěži a následná úpravaDobrý den, koupil jsem vozidlo Seat Exeo 1.8T 110 kW se systémem Stag. Hned při prvních jízdách jsem zjistil, že při prudší akceleraci z dvojky nebo trojky se mi auto přeplo na benzín a dále od cca 4700 ot/min auto už zrychlovalo vlažně. Po napojení na LPG diagnostiku v jednom blízkém LPG servisu u známého bylo zjištěno, že zůstával vstřik otevřený a to kvůli instalaci trysek průměrem 2.2 mm, což bylo na tento výkon málo. Dále byl zjištěn tlak tuším 1.5 baru, což bylo také špatně. Zřejmě se to snažil nejmenovaný známý pražský LPG servis, který tuto zástavbu montoval dohnat tlakem. Můj servisman tedy zvětšil průměr trysek na 2.5 mm (dle tabulek by měly být použítý průměr trysek 2.6 mm, ale nebyly skladem - nemělo by to snad vadit a později se dají 1.6 mm) a stáhnul tlak na 1.3 baru. Po ujetí několika desítek km na benzín s různým stylem jízdy a následným přepnutím na plyn auto už jde krásně lineárně do otáček až k 6 tis bez nějakého nouzového přepnutí na benzín. Zhruba za týden po ujetí dalším km na plyn ještě proběhne kontrola mapy/bohatosti směsi a případná korekce.
Pro doplnění: V autě jsou vstřikovače AC W01 a reduktor STAG R01.
Má otázka tedy jen pro ujištění zní : Jsou výše nastavené parametry vyhovující ? Tedy tlak a průměr trysek ?
Děkuji za opověd.
17.1.2025 7:59:21
Jméno:
Procházka Evžen Předmět:
Re: Přepínání z LPG na benzín při zátěži a následná úpravaDobrý den, tlak je OK, velikost trysky je 2,6 mm.
22.12.2024 19:46:01
Jméno:
Hugo Předmět:
STAG 300-4 výměna ŘJJe realné v domacích podmínkach provést výměnu ŘJ STAG 300-4 (která byla diagostikována jako vadná)za jinou identickou -starší použitou - z jiné demontované instalace ?
jde mi o přenos dat z původní jednotky do jiné .
lze toto zvládnout prosřednictvím přislušného rozhraní a diag.programu ?
děkuji za info
2.1.2025 7:37:36
Jméno:
Procházka Evžen Předmět:
Re: STAG 300-4 výměna ŘJDobrý den, k výměně stačí mít odpovídající interfejs (rozhraní) a diagnostický program, ale bez potřebných znalostí nedoporučuji provádět výměnu řídící jednotky svépomocí. Výměnu řídící jednotky svěřte odbornému servisu, který provede potřebná nastavení, autokalibraci a přizpůsobení plynové mapy pro váš motor. Pak budete mít jistotu, že nedojde k poškození motoru a vše bude fungovat bez problémů.
8.12.2024 15:27:54
Jméno:
Marek Nevečeřal Předmět:
Stag 4 nemeri otackyDobry den mam system Stag 4 a ukazuje porad 1500otacek v lpg diagnostice kam se připojuje snímač otacek pro lpg diagnostiku nemuzu dohledat ktery je to pin a kam vede děkuji za informaci
9.12.2024 8:58:04
Jméno:
Procházka Evžen Předmět:
Re: Stag 4 nemeri otackyDobrý den, dle schématu pro STAG 4 se hnědý drát pro snímání otáček připojuje k zapalovací cívce.
4.12.2024 22:02:38
Jméno:
Blago Předmět:
Stag 300 na Octavii stále odebírá proudDobrý den. Mám octavii 2 s 1.6 mpi motorem a systémem STAG 300 . Nemám auto dlouho a nedávno byl na LPG systému proveden servis a úprava elektroinstalace LPG. Nedávno se mi vybila baterie natolik že jsem musel roztlačit auto a pak koupil nový akumulátor ve víře že to byl akumulátor. Bohuže jil něco vybíjelo. Dnes jsem zjistil že je to právě napojení LPG. Když odpojím pojistku a místo ní zařadím multimetr tak naměřím 0.04 A což znamená zhruba 1AH vycucanou každý den. Za měsíc a kousek je baterie úplně na nule. Nezáleží na tom jestli přepnu na benzin před vypnutím motoru. Tak se chci zeptat jestli je to normální chování a zda by nebylo třeba lepší napojit napájení LPG třeba na nějakou volnou pozici v pojistkovém boxu v motorovém prostoru který je spínaný až při zapnutí napájení klíčkem. Momentálně řeším vytahováním pojistky, ale to není úplně ideální. Předem díky za nápady.
5.12.2024 7:14:15
Jméno:
Procházka Evžen Předmět:
Re: Stag 300 na Octavii stále odebírá proudDobrý den, Po vypnutí klíčku musí dojít k odpojení LPG systému. Pokud dochází i po vypnutí klíčku k vybíjení baterie doporučuji navštívit plynaře, který zkontroluje dle schématu správnost zapojení LPG systému, zkontroluje elektroinstalaci a případně provede potřebné změny.
20.11.2024 15:19:43
Jméno:
Martin Předmět:
LPG tartarini Dobrý den chci se zeptat jestli nevíte někdo z jakého důvodu se mi přepne z benzínu na plyn auto až za strašně dlouhou dobu musím ujet asi šest až 7 km než se to vůbec přepne zřejmě jde o ten ohřev plynu. Děkuji za odpovědi
21.11.2024 9:37:56
Jméno:
Procházka Evžen Předmět:
Re: LPG tartarini Dobrý den, teplota reduktoru je jedním z parametrů pro přepnutí. Reduktor neboli výparník je zapojen do chladícího okruhu a je vyhříván chladící kapalinou. Jak rychle se ohřívá záleží na tom jak a kde je zapojen do chladícího okruhu a na funkčnosti chladícího okruhu. Teplota přepnutí se nastavuje v diagnostickém programu, Obvykle se teplota přepnutí nastavuje na 35 – 40o C, ale existují iu motorů s přímým vstřikováním benzínu i výjimky, kdy přímo výrobce udává pro konkrétní motor teplotu přepnutí vyšší. Navštivte svého plynaře, který zkontroluje umístění reduktoru a diagnostickým programem zkontroluje nastavenou teplotu přepnutí a případně ji upraví.
25.10.2024 9:44:54
Jméno:
Daniel Předmět:
Nastavení Dobrý den, byl mě namontovaný systém stag, ale auto nejede v pořádku. V servise mě odbývají že je všechno v pořádku. Reduktor má nastaveno 1.1bar, kalibrační trysky jsou 2.1mm..to dává po kalibraci na volnoběh koeficient 2-2,1 což si myslím, že vstřiky Valtek T30 3 ohm nemůžou stíhat.. řešit prosím nápravu rozšířením trysek, případně zvýšením tlaku a novou kalibrací?
25.10.2024 10:59:17
Jméno:
Procházka Evžen Předmět:
Re: Nastavení Dobrý den, velikost trysek se volí dle výkonu motoru. Tlak reduktoru se obvykle nastavuje v rozmezí 1,1 až 1,3 Bar . Nevím co si mám představit pod tím, když „auto nejede v pořádku“. V některých případech je třeba po přestavbě řešit i výměnu některého komponentu zapalovací soustavy (svíčky, kabely, zapalovací moduly či cívky). Přesto, že motor na benzín funguje bez problémů, může se po přestavbě projevit po přepnutí na plyn kolísání otáček, cukání apod., neboť směs LPG je hůře zapalitelná než směs benzínová. Pokud budete chtít problém vyřešit objednejte se u nás na servis na tel. 606 659 530.
17.10.2024 8:26:57
Jméno:
Štěpán Předmět:
Značné klesání tlaku při zátěžiDobrý den, vrtá mi hlavou zda je běžný pokles tlaku plynu za reduktorem z 1,3 bar až na 0,8bar při plné zátěži. Je takto znatelný pokles normální nebo bych měl začít řešit? Čím taková věc může být způsobena? Plná nádrž, oba filtry nové. Jedná se o V6 turbo 239kw, systém STAG, reduktor Thor Tre. Děkuji
17.10.2024 10:34:33
Jméno:
Procházka Evžen Předmět:
Re: Značné klesání tlaku při zátěžiDobrý den, je logické, že tlak plynu v zátěži klesá. Pokud nedochází v zátěži k přepínání do benzínu ,není potřeba řešit.
10.10.2024 17:52:43
Jméno:
Jan Stránský Předmět:
stag 300 8mi válecZdravím, motor nejede na LPG, ZELENÁ LED provozu pomalu bliká. K jednotce se nejde připojit. Takže je asi KO, že Díky
11.10.2024 7:45:20
Jméno:
Procházka Evžen Předmět:
Re: stag 300 8mi válecDobrý den, jednou z možností proč nedojde k přepnutí na LPG je závada některého sensoru. To zda je řídící jednotka KO nebo ne neumím takto na dálku říci. Navštivte svého plynaře, případně se objednejte na servis u nás na tel. 606 659 530.
25.9.2024 2:23:38
Jméno:
Maroš Předmět:
výmena vstrekovDobrý deň, chcel by som sa spýtať, pri výmene lišty valtek type 30 za novú musím nastavovať dlžku otvorenia ventilov na 0.4mm, alebo je to nastavené z výroby? dakujem
25.9.2024 7:12:06
Jméno:
Procházka Evžen Předmět:
Re: výmena vstrekovDobrý den, zdvih u vstřikovačů Valtek T30 je nastaven z výroby na 0,5 mm. My pro jistotu před každou jejich instalací kontrolujeme zdvih. Po každé výměně vstřikovačů by měla následovat kontrola plynové mapy diagnostickým programem.
18.9.2024 12:30:40
Jméno:
Jakub Předmět:
Na benzin strasne blbne ale na LPG jede dobreDobry den, chtel bych se zeptat jestli lambda sonda reguluje smes LPG stejne jako benzinu nebo LPG pracuje jinak? Konkretne mi jde o to, jestli je mozne aby auto na benzin prakticky nefungovalo a ukazovalo prilis bohatou smes, takze by mohla byt spatna LS ale kdyz uz se prepne na LPG jede normalne, cili jestli vadna sonda by se projevovala stejne u benzinu i LPG nebo to neni pravidlem? Dekuji
18.9.2024 13:23:01
Jméno:
Procházka Evžen Předmět:
Re: Na benzin strasne blbne ale na LPG jede dobreDobrý den, lambda sonda funguje při provozu na LPG stejně jako na benzín. Signál z lambda sondy je snímán jednak řídící jednotkou LPG a současně i při jízdě na LPG i jednotkou benzínu. I při provozu na LPG dostává řídící jednotka benzínu všechny signály a chová se stejně jako při provozu na benzín. Pokud je palivová směs LPG špatně nastavená (i když vozidlo na LPG jede dobře) může se stát, že se rozsvítí kontrolka motoru z důvodu špatných emisí, při studených startech dochází k problémům s kolísáním otáček případně chcípáním. Doporučuji navštívit odborný servis LPG, který provede diagnostiku jak benzínové, tak i plynové části vozidla a závadu odstraní.
13.9.2024 23:13:10
Jméno:
Albi Předmět:
AutoHello
I heve a infiniti Fx45 2006 with stag 300-8 qmax basic , polmon stag R03
I heve a problem with consum
In comb the consum are 55 liter in 100 km
But in reality the car in specification consum are 17 liter petrol in 100 km
16.9.2024 7:51:18
Jméno:
Procházka Evžen Předmět:
Re: AutoGood day, if the petrol consumption is 17 l, then the LPG consumption should be approx. 20 l of LPG. Increased consumption may be caused by a leak in the LPG system. I recommend visiting an LPG service, where they will perform diagnostics and remove the defect.
13.9.2024 19:27:36
Jméno:
jirka Předmět:
svíčkydobrý den, svíčky na motor mají mezeru 0,9 doporučujete je sklepnout na 0,7 mm? Motor peugeot 1.6 NFU. údajně se tak více ochrání zapalovací cívka, tím že VN je o něco menší? Je to tak? Nebo to pak pojede hůře? dekuji za vysvetlení.
16.9.2024 7:45:23
Jméno:
Procházka Evžen Předmět:
Re: svíčkyDobrý den, svíčky pro vozidla přestavěná na LPG nijak neupravujeme.
23.8.2024 11:24:56
Jméno:
Jan Předmět:
Přestavba Škody FabiaDobrý den, rád bych přestavbu na Škodu Fabia 1.4 mpi (50 kw), vzhledem ke stáří vozu bych rád co nejlevnější variantu. Co byste mi doporučili? Děkuji,Jan.
23.8.2024 13:08:35
Jméno:
Procházka Evžen Předmět:
Re: Přestavba Škody FabiaDobrý den, odpověď jsem Vám poslal mailem.
20.8.2024 10:22:38
Jméno:
Jiří Smutný Předmět:
Tlakové mazání ventilů Dobrý den, mám v autě Opel Zafira 1.8 103 kW namontované tlakové mazání ventilů Elektronic Valve Protector. Je možné, že tento systém v zimním období nemaže?. Stalo se mi to již druhou zimu. Ochladí se a systém přestane mazat. Na jaře bez problemu maže dál. Dokonce se mi stalo, že když přišlo v zimě velké oteplením tak se to rozběhlo a po ochlazení zase přestalo. Děkuji
20.8.2024 13:19:14
Jméno:
Procházka Evžen Předmět:
Re: Tlakové mazání ventilů Dobrý den, pokud je systém aditivace Valve Protector správně nastaven včetně hustoty aditiva, pak musí dávkovat celoročně. Nevím o žádném jiném případu, kdy by v zimě nefungoval.
Přidat záznam
Zajímá Vás víc?