Diskusní fórum STAG LPG/CNG
Vítejte na diskuzním fórum LPG a CNG, kde se prioritně zabýváme značkou STAG, která je jedničkou ve svém oboru, což jsou LPG a CNG zařízení. Můžete se zde ptát na přestavby, montáže, revize, servisy LPG a CNG zařízení. Samozřejmě rádi odpovíme i na všechny otázky okolo plynu (gas) jako je například problematika ochrany ventilů, pojištění LPG a CNG, atd.. Prioritně však budeme odpovídat na dotazy týkající se značky STAG.
+ Nový dotaz
8.1.2020 22:28:41
Jméno:
Tomáš Předmět:
Kalibrace IIIZjistil jsem, že jakmile se zapne jeden plynový vstřikovač, klesne napětí lambdy a prodlouží se benzínové vstřiky. Tzn. řj. auta zjistí chudou směs a rychle ji dorovnává.
Může to být tím, že motor po výměně zatím nenajel dostatek kilometrů na benzín aby si správně načetl mapy a tím pádem se snaží dorovnávat rychleji?
Nebo je možné, že ta řj. auta je tak chytrá, že abych mohl zkalibrovat plynovou jednotku, budu ji muset ošálit odpojením lambdasondy a připojením napětí 1V ?
Nebo může být problém nějaký mechanický?
9.1.2020 7:34:33
Jméno:
Procházka Evžen Předmět:
Re: Kalibrace IIIDobrý den, pokud nelze úspěšně dokončit autokalibraci je něco špatně zapojeno, čemuž svědčí i to, že při instalaci montér prohodil pořadí válců. Doporučuji proto zkontrolovat správnost zapojení LPG systému dle schématu zejména bych zkontroloval zda je správně zapojeno odpojování benzínových vstřikovačů.
8.1.2020 21:58:51
Jméno:
Tomáš Předmět:
Kalibrace IIDobrý den, pane Procházko. Děkuji za odpověď, nicméně to, co jste mi odpověděl je mi jasné.
Ale při kalibraci, jakmile je přepnutý pouze jeden válec na plyn a ostatní běží na benzín, motor začne kuckat až chcípne. Změřil jsem, že ostatní benzínové vstřiky nadále běží a také jsem objevil, že montér, co to instaloval prohodil 2. a 3. válec, ale to vliv nemělo. Jakmile běží všechny válce na benzín nebo na plyn, je to ok. Jakmile běží jen jeden nebo 2 na plyn, motor zdechá až zdechne. Jakoby původní ř.j. reagovala na lambdu rychleji než ř.j. Stag a místo aby se přizpůsobovala délka vstřiku LPG, přizpůsobuje se vstřik benzínu.
Je to Toyota Previa rv 97 Euro 2
9.1.2020 7:34:19
Jméno:
Procházka Evžen Předmět:
Re: Kalibrace IIDobrý den, pokud nelze úspěšně dokončit autokalibraci je něco špatně zapojeno, čemuž svědčí i to, že při instalaci montér prohodil pořadí válců. Doporučuji proto zkontrolovat správnost zapojení LPG systému dle schématu zejména bych zkontroloval zda je správně zapojeno odpojování benzínových vstřikovačů.
31.12.2019 16:29:13
Jméno:
VÁCLAV KUMŽÁK Předmět:
cng nepřepínáDobrý den poradí někdo servis na CNG systém Prins děkuji
6.1.2020 9:07:04
Jméno:
Procházka Evžen Předmět:
Re: cng nepřepínáDobrý den, systémy Prins nemáme v naší nabídce. Budete se muset obrátit na servis, který Prinse dělá.
30.12.2019 21:54:43
Jméno:
Tomáš Předmět:
Kalibrace (špatné zapojení)Dobrý den, prosím, poraďte mi.
Koupil jsem auto s již namontovaným Stag 300-4. Po výměně motoru jsem provedl kalibraci. Při spuštění autokalibrace se při přepnutí na plyn spustí pouze jeden válec a ostatní nevstřikují. Musím rychle v jeden okamžik navolit ručně zapnutí 3 zbylých vstřiků za současného přidání plynu aby motor nechcíp. Domnívám se, že jak se plynové vstřiky spouštějí po jednom, měly vy ostatní válce běžet nadále na benzín. Je možné, že je to špatně zapojeno a odpojování benzínových vstřiků, které má být oddělené je nějak propojené? nebo druhá možnost, že jsou vstřiky proházené? Ta kalibrace nakonec proběhla a načetlo si to mapy i při jízdě a běží správně. Mám to nějak řešit?
Děkuji. Tomáš
6.1.2020 9:06:39
Jméno:
Procházka Evžen Předmět:
Re: Kalibrace (špatné zapojení)Dobrý den, v průběhu autokalibrace provádí LPG systém základní nastavení. Během ní LPG systém postupně přepíná jednotlivé válce na LPG tak, že napřed přepne jeden válec a postupně přidává další válce. Provedením autokalibrace se smaže plynová mapa. Aby vše fungovalo správně Je tedy nutné „najet“ novou plynovou mapu. Pro jistotu bych doporučoval navštívit odborný servis, kde zkontrolují správnost zapojení a nastavení plynové mapy.
16.12.2019 22:20:38
Jméno:
Vladislav Předmět:
špatné startování při zahřátí motoru CNGDobrý den, prosím o radu k mému vozidlu VW Touran 2.0cng, kdy při studeném startování na benzín chytá krásně na první. Při zahřátém motoru, kdy startuji na cng, tak nejde nastartovat, několikrát točí a nechytne, až když se automaticky přepne na benzín, tak hned chytne.
Děkuji za odpověď
17.12.2019 7:11:20
Jméno:
Procházka Evžen Předmět:
Re: špatné startování při zahřátí motoru CNGDobrý den, závada může výt ve vstřikovačích, reduktoru, některém čidle….. Pro zjištění závady je nutné provést diagnostiku. Pokud budete chtít závadu odstranit, objednejte se na servis u nás na tel. 606 659 530.
24.11.2019 16:50:53
Jméno:
Ľubomír Předmět:
Kolísanie otáčok za studena.Zdravím,
prosím o radu.Mám Mondeo MK4 2,3 Benzín/LPG. LPG Stag. Za studena motor naskočí a potom asi po pol skunde až sekunde zhasne,potom po druhom naštartovaní už nezhasne,ale dá sa povedať,že neskutočne kolíšu otáčky,až takmer po hreanicu zhasnutia. Keď sa motor zohreje ide bez problému. Dokonca aj štartovanie je úplne v pohode,pokiaľ motor nevychladne úplne.Urobil som pokus a odpojil baterku na takmer celý deň,potom zapojil a podľa jedného návodu som najskorej nechal 2 min na voľnobehu,potom na 1200 ot. 3 min keď preplo na lpg,prepol som spať na benzín a potom som na benzíne spravil jazdu cca 8 km. Potom bolo asi 5-6 štartov za studena v pohode.Ale potom sa zas začal problém presne opakovať.Môže to byť problém s nastavením LPG systému?
Ďakujem za odpoveď.
L
25.11.2019 10:47:53
Jméno:
Procházka Evžen Předmět:
Re: Kolísanie otáčok za studena.Dobrý den, pokud při jízdě na benzín jsou starty v pořádku a problém nastává při jízdě na LPG pak může být špatně nastavena plynová mapa. Benzínová řídící jednotka vyhodnocuje složení směsi na základě různých signálů mimo jiné i signálů lambda sondy a provádí příslušné korekce s cílem zajistit stechiometrickou směs. Pokud je směs bohatá, pak pro dosažení optimálního složení směsi provádí benzínová řídící jednotka záporné korekce a u chudé směsi naopak plusové korekce. Když vypnete motor v režimu plynu, pak jsou při studeném startu použity posledně načtené korekce a složení směsi pro start není správné. Navštivte proto svého plynaře, aby zkontroloval a případně upravil plynovou mapu.
14.11.2019 20:31:35
Jméno:
Vojtěch Předmět:
Chyba v systémuDobrý den, v autě mi svítí kontrolka motoru a podle diagnostiky je to závada na čidlu polohy klikové hřídele. Pokud tuto chybu smažu a nastartuji auto na benzin tak kontrolka je zhaslá a všechno jede jak má, jakmile ale přepnu na lpg kontrolka motoru se opět rozsvítí....lpg chvíli jede a po chvíli začne indikovat chybu a jedu už jen na benzín. Může tedy čidlo klikové hřídele ovlivňovat správný chod lpg?
15.11.2019 7:46:24
Jméno:
Procházka Evžen Předmět:
Re: Chyba v systémuDobrý den, předně nevím, jak je provedena instalace LPG ve vašem voze. Domnívám se, že kontrolka motoru se rozsvěcuje z jiného důvodu a pro zjištění závady bude nutné provést diagnostiku LPG systému a případně další doplňková měření v benzínové části vozidla. Pokud budete chtít závadu odstranit, objednejte se na servis u nás na tel. 606 659 530.
14.11.2019 12:37:30
Jméno:
Miroslav Suchan Předmět:
Umístění pojistkyDobrý den,
potřeboval bych na nějaký čas odpojit system STAG 300+ jak mechanicky, tak elektricky. Montáž je provedena do Roomster 1.6 77kw BTS. Mohli by jste mi prosím říci kde najdu pojistku ????
Předem děkuji - M.S.
15.11.2019 7:16:48
Jméno:
Procházka Evžen Předmět:
Re: Umístění pojistkyDobrý den, pojistka LPG systému je umístěna v pouzdře na kabelu napájení cca 40 cm od plusového pólu baterie. Pootevření pouzdra je možné pojistku vyndat.
23.10.2019 11:36:49
Jméno:
Petr Zemko Předmět:
Systém frontgasDobrý den, chci koupit subaru legacy 2,0 Benzin, rok 2010, 110Kw. Našel jsem jedno přitažené z Německa co má systém frontgas montovaný 2011. Je tento systém vhodný do těchto motorů? Nebo vůbec jestli systém frontgas funguje spolehlivě, kvalita systému. Jinak taky uvažuji že koupím bez lpg a nechám namontovat ten který k těmto motorům pasuje nejlépe. Moc děkuji za odpověď, s pozdravem Petr Zemko.
23.10.2019 13:49:39
Jméno:
Procházka Evžen Předmět:
Re: Systém frontgasDobrý den, systém Frontgas není u nás rozšířen a myslím že budete mít problém se servisem a možná i s měřením emisí. Osobně bych volil variantu koupě vozu bez LPG systému a následně provést montáž. Pro Vaše vozidlo máme vhodné systémy viz naše fotogalerie https://www.lpg-autogascentrum.cz/fotogalerie-mont azi/subaru/.
4.10.2019 17:42:53
Jméno:
Maroš Martiško Předmět:
chyba na diagnostikedobrý den, chcel by som sa spýtať na možnú príčinu chyby, mám r.j. stag 300-4, po vypnutí motora a pri otvorení dverí mi začne jednotka posielať pípavý zvuk, po pripojení som zmazal staré chyby - control voltage, ale zostáva mi aktívna chyba v okne komunikácia a to - chyba požadovane hodnoty instalačniho prevodu. dakujem
7.10.2019 7:58:47
Jméno:
Procházka Evžen Předmět:
Re: chyba na diagnostikeDobrý den, zřejmě používáte starší verzi programu a bude tedy potřeba jeho aktualizace.
3.10.2019 8:18:18
Jméno:
jiří Kubíček Předmět:
Motor cuká, nedrží volnoběhDobrý den, potřeboval bych poradit, mám Renault Grand Scenic 1,6 16V 2010. LPG STAG, posledních 6 měsíců motor na lpg cuká, nedrží volnoběh, nepravidelný chod motoru. Je ale zajímavé, že se závada projevuje jen při natankování plynu v čr, jezdím hodně do AT a IT , na jejich plyn to funguje! Navštívil jsem 2x servis v LB, závada neodstraněna, pak jsem byl u jednoho pána v Semilech a také ne. Nemůžete prosím poradit, co stím, nebo aspoň někoho, kdo by to zvládnul. Moc děkuji. Kubíček.
3.10.2019 11:00:53
Jméno:
Procházka Evžen Předmět:
Re: Motor cuká, nedrží volnoběhDobrý den, pro odstranění závady se na servis můžete objednat u nás na tel. 606 659 530.
26.9.2019 20:30:20
Jméno:
Radek Knoll Předmět:
Přestavba na lpgDobrý den,
Máte zkušenost s přestavbou BMW X5 e70, 4.8i 261kw, R.V 2007?Problém je, že je to 7 místná verze a nemá prostor pro rezervu jako běžná verze... Tak nevím kam by se mohla nádrž umístit..
Děkuji za info R. KNOLL
27.9.2019 7:11:12
Jméno:
Procházka Evžen Předmět:
Re: Přestavba na lpgDobrý den, dosud jsme přestavovali jen pětimístné verze. V případě, že nelze nádrž umístit do prostoru místo rezervního kola, umisťuje se nádrž obvykle do zavazadlového prostoru. Možné umístění a velikost nádrže pak s ohledem na platné předpisy domlouváme se zákazníkem po prohlídce vozidla.
18.9.2019 12:42:08
Jméno:
Peter Předmět:
primazávanie Dobry den chcel by som sa opytat ci je dobre namontovat primazavanie ventilov do VW UP! 1,0 44kW, motor CHYA, dakujem za info
18.9.2019 13:41:46
Jméno:
Procházka Evžen Předmět:
Re: primazávanie Dobrý den, ventily koncernových motorů dosud vyráběných snášejí dobře provoz na LPG a montáží systému ochrany ventilů zvýšíte jejich ochranu a tím i životnost. Pro ochranu ventilů doporučujeme používat elektronický programovatelný systém Valve Protector, který, na rozdíl od podtlakových zařízení, dávkuje aditivum v celém rozsahu otáček a zatížení motoru.
3.9.2019 7:52:51
Jméno:
Miroslav Zobač Předmět:
Cukání na LPG Dobrý den, mam dotaz. Vlastním VW golf 1.8T 110kw. Do golfa byl namontován alternativní pohon na lpg stag 200 go fast. Auto na lpg jezdí, ale když sešlápnu plynový pedál tak okolo 3000 a 3500 otáček se motor jak kdyby zahltí a začne cukat a dal nejede. Tento problém se děje jenom na lpg. Reduktor mam silný (červený na 160kw). Vstrikovače Valtek 30 červené 3ohm (průměr trisky 2.8). Můžete mi prosím poradit, co s tím škubaním při větší akceleraci? Děkuji za odpověď.
11.9.2019 12:26:35
Jméno:
Král Pavel Předmět:
Re: Cukání na LPG Dobrý den.
Nejprve je nutné zjistit co se ve vozidle odehrává. Toto vozidlo je velmi specifická na seřízení. Muže být závada v seřízení. Dále je třeba zkontrolovat zapalovací soustavu. Doporučuji se k nám obědvat na diagnostiku na tel 602518625.
1.8.2019 9:23:28
Jméno:
Vladimír Předmět:
Škoda Yeti 1,4 TSI 90 KW, r.v. 2010Dobrý den. Je možná montáž CNG značky STAG do uvedené Škody Yeti ? Prosím o orientační odhad pořizovacích nákladů, popřípadě kam se obrátit s montáží.
Děkuji, s pozdravem Vladimír.
5.8.2019 14:02:12
Jméno:
Procházka Evžen Předmět:
Re: Škoda Yeti 1,4 TSI 90 KW, r.v. 2010Dobrý den,výrobce používá v těchto modlech motory s přímým vstřikováním benzínu. Pro odpověď potřebuji vědět, následující údaje: Rok výroby, objem motoru, výkon motoru v kW, kód motoru a pokud možno i typ benínové řídící jednotky.
Přidat záznam
Zajímá Vás víc?