Logo STAG
Logo Autogas centrum s.r.o.
Vlajka PolskaVlajka Velké BritánieVlajka RuskaVlajka NěmeckaVlajka Španělska

Nacházíte se zde:  

Diskusní fórum STAG LPG/CNG

Vítejte na diskuzním fórum LPG a CNG, kde se prioritně zabýváme značkou STAG, která je jedničkou ve svém oboru, což jsou LPG a CNG zařízení. Můžete se zde ptát na přestavby, montáže, revize, servisy LPG a CNG zařízení. Samozřejmě rádi odpovíme i na všechny otázky okolo plynu (gas) jako je například problematika ochrany ventilů, pojištění LPG a CNG, atd.. Prioritně však budeme odpovídat na dotazy týkající se značky STAG.

+ Nový dotaz



<5x<   <<     <1> || <4>  <5>  <6>  <7>  <8> ||  <20>     >>   >5x>  

10.5.2022 12:40:35
Jméno: Martin Předmět: Doporučená teplota přepnutí na LPG
Dobrý den, jaká je doporučená teplota přepnutí z benzinu na LPG? Jsou nějaká rizika, pokud je teplota nastavena příliš nízko?

Montážní servis mi nastavil přepínání na 20 °C, auto funguje podle očekávání a nepociťuju žádný problém. Rád bych se ale vyhnul případným problémům v budoucnu. Druhé auto mi ale jiný servis nastavil o kus výše (cca 35 °C). Děkuji za odpověď!
10.5.2022 13:36:38
Jméno: Procházka Evžen Předmět: Re: Doporučená teplota přepnutí na LPG
Dobrý den, pro správné dávkování LPG a bezpečný provoz motoru je důležité, aby došlo k důkladnému odpaření kapalné fáze LPG v reduktoru. Většina výrobců LPG systému doporučuje nastavit teplotu pro přepnutí u MPi motorů mezi 35 až 40o C. Nastavená teplota 20o C může v létě stačit, ale v zimě může docházet bezprostředně po přepnutí k problémům v chodu motoru vlivem nesprávného složení plynné palivové směsi až do doby řádného ohřátí reduktoru. Pokud kapalná fáze projde až k plynovým vstřikovačům může dojít k poškození jak filtru plynné fáze i vstřikovačů.

8.5.2022 0:19:17
Jméno: Petr Předmět: lambda sonda
dobrý den, v systému stag 4 basic je do rj plynu priveden signal prední LS, moje otázka zní je tento signál jen informativní nebo rj plynu z tohoto signálu neco pocítá? RJ plynu by mela vycházet jen z delky vstriku benzinu a ne LS nebo se mýlím..?..jde o to že signál LS na RJ benzinu je po pripojeni do RJ plynu o neco málo ponížen-mereno osciloskopem tudiž pak signál do rj benzinu neodpovídá skutecnosti....dalsí problém je ten ze rj benzínu pri diagnostice akcich clenu (napr vstriky hlásí zkrat na kostru, LS zkrat na kostru) musí se pak chyby vymazat aby sel motor nastartovat...nikde samozrejme zkrat není a muze to jedine způsobovat rj plynu ale proč? jaký je správný postup pri odpojení baterie-musí se neco nastavovat na RJ plynu protoze se to taky stává a nikdo nev proc...mohu neco jeste promerit? dekuji motor citroen NFU RJ ME745.
9.5.2022 7:31:19
Jméno: Procházka Evžen Předmět: Re: lambda sonda
Dobrý den, 1) signál z lambda sondy se nemusí připojovat, je jen informativní. 2) Někde je něco špatně zapojeno. Doporučuji zkontrolovat zapojení dle schématu a diagnostickým programem zkontrolovat správnou funkčnost LPG systému, nelze vyloučit ani závadu plynové řídící jednoty. Navštivte odborný servis, kde Zkontrolují zapojení a nastavení LPG systému a závadu odstraní. 3) Po instalaci LPG systému se nic nemění na postupu výměny baterie a nic se nemusí v řídící jednotce nastavovat. V některých případech při dlouhodobém odpojení může dojít k resetu plynové řídící jednotky. V takovém případě se musí provést znovu její nastavení pomocí diagnostického programu.

27.4.2022 23:31:40
Jméno: Jakub Předmět: Stav 200 gofast
Dobrý den mám namontován systém STAG 200 a dnes po výměně baterie v motoru a oleje po nastartování se objeví na ovladači service oranžově červené označení hladiny plynu nad tlačítkem bliká rychle kontrolka a doprovází to pípání. Do plynového systému se nezasahovalo. Je to Renault Megane 2 1.6 16V Děkuji Jakub
28.4.2022 8:02:53
Jméno: Procházka Evžen Předmět: Re: Stav 200 gofast
Dobrý den, funkce přepínače u systému STAG 200 Go Fast jsou následující:
poslední červená dioda ukazatele hladiny plynu (řada LED diod nad sebou vlevo) indikuje „nízkou hladinu paliva“. Svítící stavová dioda nad přepínačem signalizuje provoz na plyn. Blikající LED po nastartování motoru signalizuje čekání na provozní teplotu reduktoru nebo závadu – motor běží na benzín.
Zvukové signály: tři dlouhé tóny ve třech cyklech – nízký tlak plynu, může být způsoben nízkou hladinou v nádrži; čtyři krátké tóny opakující se ve třech cyklech – chyba řídící jednotky LPG. V některých případech při výměně baterie (odpojení po dlouhou dobu, jiskření při připojování baterie) může dojít k resetu řídící jednotky LPG. Navštive proto odborný servis, který závadu odsrtaní.

26.4.2022 1:57:19
Jméno: Zdeněk Předmět: Vůz se zvýšeným výkonem
Dobrý den,
Uvažuji o přestavbě vozu SAAB 9-5 2.3Turbo na LPG , software řídící jednotky motoru je plně upravitelný (upravuji sám, za pomoci EGT a Wideband lambda sondy)
Aktuální výkon motoru se pohybuje kolem 320 HP a 450Nm, a nechci jej navyšovat.

Umí některá z vašich jednotek nějaký spínaný výstup? Protože u Saabu existují softwary přímo z továrny podporující LPG, tedy pokud je na vyhrazený pin jednotky poslán signál, tak se přepne na LPG mapy a především předstih (LPG má vyšší oktanové číslo, tak může být agresivnější předstih), korekci paliva by měla obstarávat jednotka LPG:

Tedy, je možné sestavit setup LPG schopný výkonu do 350 HP s nepřímým vstřikováním, v ideálním případě schopným adaptace ve spolupráci se širokopásmovou lambdou a výstupem coby signalizace/trigger aktivního vstřikování LPG?
Co by jste doporučili?
Děkuji za odpovědi.
26.4.2022 7:51:25
Jméno: Procházka Evžen Předmět: Re: Vůz se zvýšeným výkonem
Dobrý den, Vaše představy by splňovala řídící jednotka STAG QNEXT PLUS. Výkon 320 HP u čtyřválcového motoru je na hranici technických parametrů i těch nejvýkonnějších vstřikovačů. V případě potřeby by se pak musel nastavit ve špičkovém výkonu přístřik benzínu. Samozřejmě je třeba zvolit dostatečně výkonný reduktor.

24.4.2022 20:39:41
Jméno: Petr Předmět: jaký LPG
dobrý den, chci dát LPG do auta citroen motor 1.6 NFU bude dobrý Stag 4 basic nebo jiný systém ? Jeste uvazuji o Landirenzo, jaká je prumerná životnost stag vstřikovačů někdo měnil již po 50t km ikdyž stag tvrdí že vydrží mnohem více..., na starém aute mám landi renzo a funguje bezvadne více než 200 t km jen se meni filtry.... diky
25.4.2022 8:08:50
Jméno: Procházka Evžen Předmět: Re: jaký LPG
Dobrý den, systém STAG 4 QBOX Basic je pro tento motor dobrá volba. Na životnost vstřikovačů má vliv kvalita načerpaného plynu. Výrobce udává životnost vstřikovačů AC W01, AC W02 i AC W031 v městském cyklu 100 tis. km a 200 tis. km v mimoměstském cyklu. Nicméně k systémům STAG lze připojit i jiné vstřikovače z nabídky v menu výběr vstřikovačů celkem tedy 34 vstřikovačů včetně vstřikovačů Landi Renzo.

21.4.2022 10:11:52
Jméno: Martin Předmět: nastavení LPG mapy RJ
dobrý den, je potřeba nastavit mapu plynové RJ jednotky např v případě výměny LS, výměny svíček, zapalovací cívky, po nastavení ventilů atd? Nebo nemusí? Nebo v jakých případech se doporučuje kontrola nastavení mapy? děkuji
21.4.2022 11:22:06
Jméno: Procházka Evžen Předmět: Re: nastavení LPG mapy RJ
Dobrý den, obecně platí, že pokud se vymění některý originální díl vozidla mající vliv na tvorbu emisí, pak je třeba zkontrolovat nebo upravit plynovou mapu. V případě nastavení vůlí ventilů v rámci servisního plánu se mapa kontrolovat nemusí. Pokud se brousí hlava motoru kontrola plynové mapy je nutná.

29.3.2022 12:48:47
Jméno: Milan Koutný Předmět: Dotaz
Dobrý den ,mohl by mi někdo doporučit odborníka LPG Landi renzo v okolí Otrokovic. Děkuji Předem. K

26.3.2022 9:53:05
Jméno: Lubomír Suchý Předmět: kolísání otáček za studena i tepla
Dobrý den,mám dotaz.Nechal jsem si namontovat LPG Stag,při převzetí auta mě upozornil,mechanik at si nechám upravit otáčky ,kolísání.Nikdy toto nedělalo až po přestavbě.Odpověděl že mám ujet 200km a diagnostika motoru situaci přehodnotí a vše bude v pořádku.Můžete prosím poradit?Kolísají za tepla i za studena,jedno zda na plyn nebo benzín.Je tam nainstalován podtlakový přímaz a přívstřik benzínu.Děkuji.
28.3.2022 7:32:32
Jméno: Procházka Evžen Předmět: Re: kolísání otáček za studena i tepla
Dobrý den, kolísání otáček může být způsobeno např. netěsností v sacím potrubí nesprávnou činností škrtící klapky atd.. Navštivte proto servis, kde zkontrolují správnost zapojení LPG systému, provedou diagnostiku LPG systému i vozidla a závadu odstraní.

24.3.2022 22:31:06
Jméno: Petr Předmět: vstřikovače
dobrý den, mám LPG na autě 2 roky, Stag, je možné docílit lepší vlastnosti systému výměnou vstřikovačů které jsou rychlejší ? např čas 2ms za čas 1 ms (příklad) má to vliv na výkon, spotřebu? dekuji za vysvetlení problematiky
25.3.2022 13:20:42
Jméno: Procházka Evžen Předmět: Re: vstřikovače
Dobrý den, pro správnou činnost motoru je třeba dodat do spalovací komory válce palivovou směs LPG ve správném poměru se vzduchem (stechiometrická směs). Správnost palivové směsi posuzuje benzínová řídící jednotka na základě signálů od lambda sondy, pokud je nesprávná, rozsvítí se kontrolka motoru. Dávkování plynu lze ovlivnit tlakem, průměrem trysky a časem otevření plynového vstřikovače. Se vzrůstající zátěží (otáčkami motoru) se čas otevření vstřikovače prodlužuje. V každém LPG programu jsou uvedeny typy vstřikovačů, které lze pro danou řídící jednotku použít. Dle výkonu motoru se pak zvolí odpovídající průměr trysek. V případě výměny vstřikovačů, je vždy potřeba zkontrolovat plynovou mapu, případně provést její odpovídající úpravy. Použití „rychlých vstřikovačů“ má své opodstatnění u motorů s přímým vstřikováním benzínu, u kterých je již dáno výrobcem LPG systému v návodu k montáži, jaké vstřikovače a jaký průměr trysek se musí použít.

22.3.2022 17:57:15
Jméno: Richard Předmět: podozrenie na unik chl.zmesi + prienik LPG do chlad.okruhu
Zdravim vas,

na mojej e46, ktoru som kupil uz po prerabke na LPG STAG200 sme nechali pred ca 1,5r vymenit vstrekovace, listy, splynovac. Posledne mesiace sa auto 3x prehrialo, vzdy pri jazde na LPG, pricom to sprevadzalo masivny unik vody a obrovske natlakovanie chl.okruhu. Mam podozrenie na tesnenie pod hlavou, ale aj prasknutu membranu reduktora. Je na systeme STAG200 v reduktore vedena chl.voda? Cize je mozny aj taky scenar? Doteraz neboli s LPG okrem obcasneho skapinania pri parkovani ziadne problemy. S autom mam uz obavu jazdit, aby som neodpisal motor uplne. Dakujem za vsetky rady vopred!
23.3.2022 7:07:27
Jméno: Procházka Evžen Předmět: Re: podozrenie na unik chl.zmesi + prienik LPG do chlad.okruhu
Dobrý den, reduktor (splynovač) je zapojen do okruhu chlazení motoru. Pokud by byla prasklá membrána v reduktoru byl by cítit plyn unikající z přetlakového ventilu chladící soustavy. Navštivte odborný servis, kde zkontrolují diagnostikou správnou funkčnost komponent LPG systému i stav vozidla a závadu odstraní.

8.2.2022 11:09:57
Jméno: Erik Předmět: Lpg
Dobrý den chci se zeptat zakoupil jsem cca před 8 měsíci auto s plynem stag. Pokažde když odemknu auto tak 3x zapípá jinak se chová normálně ze začatku když sem auto koupil tak nic nepípalo. Ještě by mě zajímalo jestli se vztahuje na lpg stag zaruka kdyz je tam 2 roky ale namontované v Polsku auto mam právě dovezené z Polska dokomenty od plynu mam bohužel je tam všechno Polsky tak se v tom nevyznám :-D. Když startuju v zimně tak nechám ohřát motor a pak manuálně přepínám na plyn když to nechám aby to dělalo automaticky tak mi to hodí chybu motoru. Díky za odpovědi
8.2.2022 15:15:06
Jméno: Procházka Evžen Předmět: Re: Lpg
Dobrý den, zvukový signál Vás může upozorňovat na pravidelnou servisní prohlídku v nastaveném intervalu. Lze to ověřit diagnostikou. K vozu jste měl obdržet servisní a záruční knížku, kde je uvedena záruka pro konkrétní typ LPG systému a jeho komponent. Na LPG systémy STAG řady Q se za určitých podmínek může vztahovat „Evropská záruka“. Pro zjištění závady související s chybou motoru při automatickém přepínání na plyn po studeném startu je třeba použít diagnostiku. Objednejte se proto na servis u svého plynaře, případně u nás na tel. 606659530.

10.1.2022 7:42:52
Jméno: spreeuv Předmět: Dotaz tankování
Dobrý den,

mám LPG nádrž na 56 l a byl jsem upozorněn, že pojistný ventil by měl při 46 l zamezit dalšímu tankování. Ale už 2x jsem tankoval bez jakéhokoliv upozornění 56 l. Kde je chyba? :)

Děkuji za odpověď.
10.1.2022 8:22:47
Jméno: Procházka Evžen Předmět: Re: Dotaz tankování
Dobrý den, z důvodu bezpečnosti lze LPG nádrž naplnit na max. 80% jejího objemu. U nádrže s objemem 56 l je to max. 45 l. O omezení plnění na požadovanou hodnotu se stará multiventil osazený v nádrži. Pokud jste natankoval plný objem nádrže bude nutné s prázdnou nádrží navštívit plynaře, který po vyjmutí z nádrže multiventil zkontroluje případně vymění za nový.

30.12.2021 20:59:39
Jméno: Jakub K. Předmět: Životnost motorů 1.4 TSI s vestavbou STAG
Dobrý den, rád bych se zeptal na zkušenosti s vestavbou LPG STAG v koncernových motorech 1.4 TSI, konkretně mě zajímá Škoda Yeti 2015 1.4. TSI 90kW, ale budu vděčný i za obecné informace k vhodnosti provozu tohoto motoru na LPG. Děkuji JK
3.1.2022 8:23:17
Jméno: Procházka Evžen Předmět: Re: Životnost motorů 1.4 TSI s vestavbou STAG
Dobrý den, tento motor 1,4 TSi, 90 kW, kód motoru CAXA s přímým vstřikováním benzínu lze přestavět na pohon LPG. Přestavbu si můžete prohlédnout v naší fotogalerii zde https://www.lpg-autogascentrum.cz/fotogalerie-mont azi/vw/montaz-vw-golf-1-4-tsi/ .

11.12.2021 17:39:21
Jméno: Ján Předmět: Samovolné vypínaní a zapinání cívky u nádrže
Hezký den,

mám ještě namontovaný STAG 300 a projevuje se mi chyba, že mi samovolné vypína a zapíná cívka (svaká) u nádrže, cívku jsem vyměnil a po nějaké době to samé. Chyby jsem kontroloval, ale žádny zápis. Zvukový signál poklesu tlaku LPG není.

Děkuji
13.12.2021 7:39:29
Jméno: Procházka Evžen Předmět: Re: Samovolné vypínaní a zapinání cívky u nádrže
Dobrý den, pravděpodobně půjde o závadu v elektroinstalaci (překlepaný drát, studený spoj....). Pro zjištění závady bude třeba provést diagnostiku a doplňková měření. Navštite proto svého plynaře, případně se objednejte na servis u nás na tel. 606 659 530.

29.11.2021 21:19:34
Jméno: David Předmět: přepínač LED 401
Dobrý den, tak nakonec jsem tlačítko s logem AC otočil tak, že jsem přepínač musel rozebrat. Opatrně jsem na tlačítku vyhnul čtyři jistící plasty. Tlačítko jsem pak vyjmul z krytu a opět nasadil o 90° zpět. V žádném případě nejde otočit pomocí diagnostického softwaru. Bylo mi to ukázáno přímo na místě, kde instalují systémy STAG. Děkuji David


<5x<   <<     <1> || <4>  <5>  <6>  <7>  <8> ||  <20>     >>   >5x>  

Přidat záznam


Jsou povoleny tagy <b>, <u> a <i>, můžete psát i odkazy ve tvaru www.neco.cz nebo http://neco.neco.cz
   

Zajímá Vás víc?


AUTOGAS - CENTRUM, spol. s r.o. 2015
Nahoru
Tento web používá soubory cookies. Používáním webu s tím vyjadřujete souhlas.Více informací