Logo STAG
Logo Autogas centrum s.r.o.
Vlajka PolskaVlajka Velké BritánieVlajka RuskaVlajka NěmeckaVlajka Španělska

Nacházíte se zde:  

Diskusní fórum STAG LPG/CNG

Vítejte na diskuzním fórum LPG a CNG, kde se prioritně zabýváme značkou STAG, která je jedničkou ve svém oboru, což jsou LPG a CNG zařízení. Můžete se zde ptát na přestavby, montáže, revize, servisy LPG a CNG zařízení. Samozřejmě rádi odpovíme i na všechny otázky okolo plynu (gas) jako je například problematika ochrany ventilů, pojištění LPG a CNG, atd.. Prioritně však budeme odpovídat na dotazy týkající se značky STAG.

+ Nový dotaz



<5x<   <<     <1> || <4>  <5>  <6>  <7>  <8> ||  <21>     >>   >5x>  

29.6.2022 2:11:33
Jméno: Luděk Předmět: špatná funkce při LPG pohonu
Používal jsem CNG v motoru WV T5 2litr ,motor chodil, sem tam se rozsvítila kontrolka motoru oranžová.Pak přestavěli pohon na LPG (prošlé nádrže) takto: nová nádrž LPG, nový reduktor LPG původní vstřiky,řídicí plynová jednotka,přepínač,řídící benzínová jednotka.Při přepnutí na plyn mi to bere cca 10l plynu a současně 10l benzínu,sem tam se to pohádá špatně táhne.Plynaři tvrdí že mají vše vpořádku.Poraďte co je špatně oranžová kontr. se rozsvítí asi po 50 km.Po přep. na benzín to bere jen benzín.
29.6.2022 7:57:03
Jméno: Procházka Evžen Předmět: Re: špatná funkce při LPG pohonu
Dobrý den, bohužel Vám neporadím, víme, že po přestavbě mohou nastat problémy proto nemáme s tímto druhem přestaveb žádné zkušenosti.

4.6.2022 17:42:02
Jméno: Gerbert Wernink, the Netherlands Předmět: Engine won't start with Qbox basic
I installed the Qbox basic controller with an AC R01 reducer and AC W02 injector rail in a Citroën Xsara 1.8i 8v automatic with 101hp. It has a Magneti Matelli injection system. After connecting all wires according to the diagram, the car will not start, not even on petrol. I measured the connections from the petrol injectors back to the AC STAG connector and everything is according to the pin schedule. RPM comes from the coil and is also well connected. Everything seems to be fine, also in the software is everything available. But......the car will not start. I reconnected 2 petrol injectors in the "normal" way, controlled by the ecu of the car and it starts right away!
What is wrong?
6.6.2022 7:41:49
Jméno: Procházka Evžen Předmět: Re: Engine won't start with Qbox basic
Hello, if everything is connected correctly and only the sequence of gas injectors is reversed, then the engine always starts, but after switching to LPG, the engine runs erratically and can even switch off the engine. Check that the power supply of the LPG system is connected correctly.

3.6.2022 18:20:21
Jméno: Vlastimil Řehák Předmět: Pohon na LPG problém s lambda sondou
Dobrý den. Nedávno jsem na vozidle volvo v40 2.0 s benzínovým motorem a pohonem na LPG od značky prins řešil problém s lambda sondou. Rozvsitilo mi to kontrolu MIL a hlásilo to chybu lambda sondy. Po výměně lambda sondy bylo vše dobré do doby než jsem aktivoval pohon na LPG. Kontrolka MIL se opět rozsvitila. Je tohle běžné? Znáte řešení případně příčinu tohoto chování? Děkuji za odpověď.
6.6.2022 7:20:01
Jméno: Procházka Evžen Předmět: Re: Pohon na LPG problém s lambda sondou
Dobrý den, je možné že jste lambda sondu měnil zbytečně, protože příčinou rozsvěcování kontrolky motoru může být špatné složení LPG palivové směsi. To může být způsobeno špatnou funkcí některého komponentu LPG soustavy (např. reduktoru, vstřikovače, některého sensoru atd.). Navštivte svého plynaře, který diagnostickým programem zjistí funkčnost jednotlivých komponent LPG systému a stav plynové mapy.

3.6.2022 17:46:29
Jméno: Jiří Pešek Předmět: Přimazávání ventilů
Dobrý den,
je potřeba u vozidla Kia Sportage 2.0, r.v.2008 přimazávání ventilů u systému Stag?
6.6.2022 7:13:19
Jméno: Procházka Evžen Předmět: Re: Přimazávání ventilů
Dobrý den, při přestavbě těchto motorů vždy používáme některý ze systémů ochrany ventilů viz. https://www.lpg-autogascentrum.cz/ochrana-ventilu/ .

26.5.2022 8:02:12
Jméno: Miroslav Suchan Předmět: Vypinani pistole
Dobry den, rad bych se zeptal....mam nove vymenenou nadrz LPG (misto rezervy) na rozdil od te stare vsak pri tankovani LPg nevypne pistol. Rozciluje me pak zdlouhave cekani pri pomalem "dotacení" na konci plneni nadrze. Jedna se o zavadu? Lze to resit nejakym serizenim ci nastavenim ? Dela to u vsech cerp. stanic. Dekuji-M.Suchan
30.5.2022 8:08:13
Jméno: Procházka Evžen Předmět: Re: Vypinani pistole
Dobrý den, neuvádíte, zda spolu s nádrží byl vyměněn i multiventil nebo zda byl použit starý a zda vyměněná nádrž má stejné rozměry jako stará. Správně by ml multiventil ukončit tankování při naplnění nádrže na cca 80%.

11.5.2022 0:44:41
Jméno: Stevo Předmět: Montaz zariadenia STAG
Dobry den
Chcem sa spytat, ci je LPG zariadenie znacky STAG vhode do auta Dodge Challenger 5.7 V8 HEMI, 280kW, r.v. 2019?
11.5.2022 7:14:01
Jméno: Procházka Evžen Předmět: Re: Montaz zariadenia STAG
Dobr ý den, LPG sytém STAG QMAX si s tímto MPi motorem velice dobře rozumí.

10.5.2022 12:40:35
Jméno: Martin Předmět: Doporučená teplota přepnutí na LPG
Dobrý den, jaká je doporučená teplota přepnutí z benzinu na LPG? Jsou nějaká rizika, pokud je teplota nastavena příliš nízko?

Montážní servis mi nastavil přepínání na 20 °C, auto funguje podle očekávání a nepociťuju žádný problém. Rád bych se ale vyhnul případným problémům v budoucnu. Druhé auto mi ale jiný servis nastavil o kus výše (cca 35 °C). Děkuji za odpověď!
10.5.2022 13:36:38
Jméno: Procházka Evžen Předmět: Re: Doporučená teplota přepnutí na LPG
Dobrý den, pro správné dávkování LPG a bezpečný provoz motoru je důležité, aby došlo k důkladnému odpaření kapalné fáze LPG v reduktoru. Většina výrobců LPG systému doporučuje nastavit teplotu pro přepnutí u MPi motorů mezi 35 až 40o C. Nastavená teplota 20o C může v létě stačit, ale v zimě může docházet bezprostředně po přepnutí k problémům v chodu motoru vlivem nesprávného složení plynné palivové směsi až do doby řádného ohřátí reduktoru. Pokud kapalná fáze projde až k plynovým vstřikovačům může dojít k poškození jak filtru plynné fáze i vstřikovačů.

8.5.2022 0:19:17
Jméno: Petr Předmět: lambda sonda
dobrý den, v systému stag 4 basic je do rj plynu priveden signal prední LS, moje otázka zní je tento signál jen informativní nebo rj plynu z tohoto signálu neco pocítá? RJ plynu by mela vycházet jen z delky vstriku benzinu a ne LS nebo se mýlím..?..jde o to že signál LS na RJ benzinu je po pripojeni do RJ plynu o neco málo ponížen-mereno osciloskopem tudiž pak signál do rj benzinu neodpovídá skutecnosti....dalsí problém je ten ze rj benzínu pri diagnostice akcich clenu (napr vstriky hlásí zkrat na kostru, LS zkrat na kostru) musí se pak chyby vymazat aby sel motor nastartovat...nikde samozrejme zkrat není a muze to jedine způsobovat rj plynu ale proč? jaký je správný postup pri odpojení baterie-musí se neco nastavovat na RJ plynu protoze se to taky stává a nikdo nev proc...mohu neco jeste promerit? dekuji motor citroen NFU RJ ME745.
9.5.2022 7:31:19
Jméno: Procházka Evžen Předmět: Re: lambda sonda
Dobrý den, 1) signál z lambda sondy se nemusí připojovat, je jen informativní. 2) Někde je něco špatně zapojeno. Doporučuji zkontrolovat zapojení dle schématu a diagnostickým programem zkontrolovat správnou funkčnost LPG systému, nelze vyloučit ani závadu plynové řídící jednoty. Navštivte odborný servis, kde Zkontrolují zapojení a nastavení LPG systému a závadu odstraní. 3) Po instalaci LPG systému se nic nemění na postupu výměny baterie a nic se nemusí v řídící jednotce nastavovat. V některých případech při dlouhodobém odpojení může dojít k resetu plynové řídící jednotky. V takovém případě se musí provést znovu její nastavení pomocí diagnostického programu.

27.4.2022 23:31:40
Jméno: Jakub Předmět: Stav 200 gofast
Dobrý den mám namontován systém STAG 200 a dnes po výměně baterie v motoru a oleje po nastartování se objeví na ovladači service oranžově červené označení hladiny plynu nad tlačítkem bliká rychle kontrolka a doprovází to pípání. Do plynového systému se nezasahovalo. Je to Renault Megane 2 1.6 16V Děkuji Jakub
28.4.2022 8:02:53
Jméno: Procházka Evžen Předmět: Re: Stav 200 gofast
Dobrý den, funkce přepínače u systému STAG 200 Go Fast jsou následující:
poslední červená dioda ukazatele hladiny plynu (řada LED diod nad sebou vlevo) indikuje „nízkou hladinu paliva“. Svítící stavová dioda nad přepínačem signalizuje provoz na plyn. Blikající LED po nastartování motoru signalizuje čekání na provozní teplotu reduktoru nebo závadu – motor běží na benzín.
Zvukové signály: tři dlouhé tóny ve třech cyklech – nízký tlak plynu, může být způsoben nízkou hladinou v nádrži; čtyři krátké tóny opakující se ve třech cyklech – chyba řídící jednotky LPG. V některých případech při výměně baterie (odpojení po dlouhou dobu, jiskření při připojování baterie) může dojít k resetu řídící jednotky LPG. Navštive proto odborný servis, který závadu odsrtaní.

26.4.2022 1:57:19
Jméno: Zdeněk Předmět: Vůz se zvýšeným výkonem
Dobrý den,
Uvažuji o přestavbě vozu SAAB 9-5 2.3Turbo na LPG , software řídící jednotky motoru je plně upravitelný (upravuji sám, za pomoci EGT a Wideband lambda sondy)
Aktuální výkon motoru se pohybuje kolem 320 HP a 450Nm, a nechci jej navyšovat.

Umí některá z vašich jednotek nějaký spínaný výstup? Protože u Saabu existují softwary přímo z továrny podporující LPG, tedy pokud je na vyhrazený pin jednotky poslán signál, tak se přepne na LPG mapy a především předstih (LPG má vyšší oktanové číslo, tak může být agresivnější předstih), korekci paliva by měla obstarávat jednotka LPG:

Tedy, je možné sestavit setup LPG schopný výkonu do 350 HP s nepřímým vstřikováním, v ideálním případě schopným adaptace ve spolupráci se širokopásmovou lambdou a výstupem coby signalizace/trigger aktivního vstřikování LPG?
Co by jste doporučili?
Děkuji za odpovědi.
26.4.2022 7:51:25
Jméno: Procházka Evžen Předmět: Re: Vůz se zvýšeným výkonem
Dobrý den, Vaše představy by splňovala řídící jednotka STAG QNEXT PLUS. Výkon 320 HP u čtyřválcového motoru je na hranici technických parametrů i těch nejvýkonnějších vstřikovačů. V případě potřeby by se pak musel nastavit ve špičkovém výkonu přístřik benzínu. Samozřejmě je třeba zvolit dostatečně výkonný reduktor.

24.4.2022 20:39:41
Jméno: Petr Předmět: jaký LPG
dobrý den, chci dát LPG do auta citroen motor 1.6 NFU bude dobrý Stag 4 basic nebo jiný systém ? Jeste uvazuji o Landirenzo, jaká je prumerná životnost stag vstřikovačů někdo měnil již po 50t km ikdyž stag tvrdí že vydrží mnohem více..., na starém aute mám landi renzo a funguje bezvadne více než 200 t km jen se meni filtry.... diky
25.4.2022 8:08:50
Jméno: Procházka Evžen Předmět: Re: jaký LPG
Dobrý den, systém STAG 4 QBOX Basic je pro tento motor dobrá volba. Na životnost vstřikovačů má vliv kvalita načerpaného plynu. Výrobce udává životnost vstřikovačů AC W01, AC W02 i AC W031 v městském cyklu 100 tis. km a 200 tis. km v mimoměstském cyklu. Nicméně k systémům STAG lze připojit i jiné vstřikovače z nabídky v menu výběr vstřikovačů celkem tedy 34 vstřikovačů včetně vstřikovačů Landi Renzo.

21.4.2022 10:11:52
Jméno: Martin Předmět: nastavení LPG mapy RJ
dobrý den, je potřeba nastavit mapu plynové RJ jednotky např v případě výměny LS, výměny svíček, zapalovací cívky, po nastavení ventilů atd? Nebo nemusí? Nebo v jakých případech se doporučuje kontrola nastavení mapy? děkuji
21.4.2022 11:22:06
Jméno: Procházka Evžen Předmět: Re: nastavení LPG mapy RJ
Dobrý den, obecně platí, že pokud se vymění některý originální díl vozidla mající vliv na tvorbu emisí, pak je třeba zkontrolovat nebo upravit plynovou mapu. V případě nastavení vůlí ventilů v rámci servisního plánu se mapa kontrolovat nemusí. Pokud se brousí hlava motoru kontrola plynové mapy je nutná.

29.3.2022 12:48:47
Jméno: Milan Koutný Předmět: Dotaz
Dobrý den ,mohl by mi někdo doporučit odborníka LPG Landi renzo v okolí Otrokovic. Děkuji Předem. K

26.3.2022 9:53:05
Jméno: Lubomír Suchý Předmět: kolísání otáček za studena i tepla
Dobrý den,mám dotaz.Nechal jsem si namontovat LPG Stag,při převzetí auta mě upozornil,mechanik at si nechám upravit otáčky ,kolísání.Nikdy toto nedělalo až po přestavbě.Odpověděl že mám ujet 200km a diagnostika motoru situaci přehodnotí a vše bude v pořádku.Můžete prosím poradit?Kolísají za tepla i za studena,jedno zda na plyn nebo benzín.Je tam nainstalován podtlakový přímaz a přívstřik benzínu.Děkuji.
28.3.2022 7:32:32
Jméno: Procházka Evžen Předmět: Re: kolísání otáček za studena i tepla
Dobrý den, kolísání otáček může být způsobeno např. netěsností v sacím potrubí nesprávnou činností škrtící klapky atd.. Navštivte proto servis, kde zkontrolují správnost zapojení LPG systému, provedou diagnostiku LPG systému i vozidla a závadu odstraní.

24.3.2022 22:31:06
Jméno: Petr Předmět: vstřikovače
dobrý den, mám LPG na autě 2 roky, Stag, je možné docílit lepší vlastnosti systému výměnou vstřikovačů které jsou rychlejší ? např čas 2ms za čas 1 ms (příklad) má to vliv na výkon, spotřebu? dekuji za vysvetlení problematiky
25.3.2022 13:20:42
Jméno: Procházka Evžen Předmět: Re: vstřikovače
Dobrý den, pro správnou činnost motoru je třeba dodat do spalovací komory válce palivovou směs LPG ve správném poměru se vzduchem (stechiometrická směs). Správnost palivové směsi posuzuje benzínová řídící jednotka na základě signálů od lambda sondy, pokud je nesprávná, rozsvítí se kontrolka motoru. Dávkování plynu lze ovlivnit tlakem, průměrem trysky a časem otevření plynového vstřikovače. Se vzrůstající zátěží (otáčkami motoru) se čas otevření vstřikovače prodlužuje. V každém LPG programu jsou uvedeny typy vstřikovačů, které lze pro danou řídící jednotku použít. Dle výkonu motoru se pak zvolí odpovídající průměr trysek. V případě výměny vstřikovačů, je vždy potřeba zkontrolovat plynovou mapu, případně provést její odpovídající úpravy. Použití „rychlých vstřikovačů“ má své opodstatnění u motorů s přímým vstřikováním benzínu, u kterých je již dáno výrobcem LPG systému v návodu k montáži, jaké vstřikovače a jaký průměr trysek se musí použít.


<5x<   <<     <1> || <4>  <5>  <6>  <7>  <8> ||  <21>     >>   >5x>  

Přidat záznam


Jsou povoleny tagy <b>, <u> a <i>, můžete psát i odkazy ve tvaru www.neco.cz nebo http://neco.neco.cz
   

Zajímá Vás víc?


AUTOGAS - CENTRUM, spol. s r.o. 2015
Nahoru
Tento web používá soubory cookies. Používáním webu s tím vyjadřujete souhlas.Více informací